Вимоги та критерії оцінювання мотиваційних листів

Меню

Вимоги та критерії оцінювання
мотиваційних листів

Вступна кампанія 2026 року

I. Загальні положення

Мотиваційний лист — це письмово викладена вступником інформація про особисту зацікавленість у вступі на конкретну конкурсну пропозицію, власні очікування від навчання, освітні та інші досягнення, а також особисті якості, що мають значення для успішного навчання та подальшої професійної діяльності у сфері права.

За необхідності до мотиваційного листа можуть додаватися копії (фотокопії або електронні копії) документів, що підтверджують наведену в листі інформацію.

З метою підтвердження навчальних досягнень у мотиваційному листі вступнику у 2026 році доцільно зазначати результати:

  • 🔹 НМТ  — для вступу на бакалаврський рівень;
  • 🔹 ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ — для вступу на другий (магістерський) рівень.

II. Вимоги до змісту

Зміст мотиваційного листа має бути лаконічним, логічно структурованим та послідовним. Вступник має вмотивовано розкрити:

Причини вибору:
Академії адвокатури України
Спеціальність:
Причини вибору освітньої програми
Навички:
Власні сильні сторони та знання
Досягнення:
Релевантні для юридичної освіти

III. Структура мотиваційного листа

1. Вступна частина

  • Звернення до Голови Приймальної комісії;
  • Відомості про вступника (ПІБ, контакти);
  • Інформація про освіту;
  • Назва спеціальності та освітньої програми.

2. Основна частина

  • Обґрунтування вибору Академії;
  • Професійні цілі та кар’єрні плани;
  • Бачення свого майбутнього як правника;
  • Наукові, професійні, волонтерські досягнення.

3. Заключна частина

  • Узагальнений висновок;
  • Підтвердження готовності здобувати освіту в Академії.

⚠️ Формальні вимоги

Обсяг: до 4000 знаків (без пробілів)
Мова: українська
Стиль: офіційно-діловий

Не допускається використання сленгу та ненормативної лексики.

IV. Критерії оцінювання

  • ✅ Структурованість та логічність;
  • ✅ Цілісність і послідовність викладення;
  • ✅ Рівень усвідомленої мотивації;
  • ✅ Обґрунтованість та оригінальність аргументів;
  • ✅ Відповідність професійній спрямованості Академії.
Увага! Мотиваційний лист, який містить порушення принципів академічної доброчесності (плагіат) або положень законодавства, не допускається до оцінювання.

Шкала оцінювання

Бал Змістовна компонента мотиваційного листа
180-200

Чітка структурованість листа (наявність усіх структурних елементів), логічність та послідовність викладення.

Вмотивованість вступника щодо майбутньої професії, судження щодо правильності професійного (наукового) самовизначення, високі результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ; активна громадянська позиція (участь у конкурсах, олімпіадах, науковій, спортивній, волонтерській діяльності тощо).

Високий ступінь змістовності та оригінальності наведених аргументів, наведено щонайменше один доречний приклад із власного життя або подію з історії чи суспільно-політичного життя, що спонукали до обрання спеціальності, виявлено здатність до інтерпретації ідей, позицій, фактів, реалій, ситуацій.

160-179

Мотиваційний лист структурований, в цілому виклад тексту є логічним та послідовним.

Наявна мотивація вступника щодо майбутньої професії (наукової діяльності), присутні судження щодо професійного самовизначення, достатньо високі результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ.

Наведені аргументи достатньо змістовні; наведено окремі приклади з історії чи суспільно-політичного життя, що спонукали до обрання спеціальності.

140-159

Структурні елементи мотиваційного листа подані неповно, у мотиваційному листі є порушення логіки, цілісності та послідовності викладу інформації.

Мотивація щодо обраної спеціальності, освітньої програми визначена вступником лише частково, недостатньо обґрунтоване бачення себе у майбутньому як успішного та конкурентоспроможного фахівця, достатні результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ.

Наведені аргументи не дають чіткого розуміння мотивації абітурієнта, яка спонукала до обрання спеціальності.

120-139

Представлені лише окремі елементи мотиваційного листа, порушена логіка, цілісність та послідовність викладу інформації; відсутні основні структурні елементи, логічна послідовність викладення аргументів порушена.

Мотиваційна сфера вступника не визначена або визначена частково, не обґрунтоване бачення себе у перспективі як успішного, конкурентоспроможного фахівця, задовільні результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ.

Представлені аргументи щодо обраної професії є переконливими, проте їх недостатньо або вони дублюються.

100-119

Мотиваційний лист не структурований, складається з логічно не пов’язаних тез, відсутня послідовність та цілісність викладу.

Не визначено мотивацію щодо вступу, відсутнє бачення себе у майбутньому успішним та конкурентоспроможним фахівцем, не наведено результати НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ.

Представлені аргументи не є доречними та переконливими; присутні суттєві порушення граматики, орфографії та пунктуації, не дотримано жанрові вимоги до документа.