Вступна кампанія 2026 року
Мотиваційний лист — це письмово викладена вступником інформація про особисту зацікавленість у вступі на конкретну конкурсну пропозицію, власні очікування від навчання, освітні та інші досягнення, а також особисті якості, що мають значення для успішного навчання та подальшої професійної діяльності у сфері права.
За необхідності до мотиваційного листа можуть додаватися копії (фотокопії або електронні копії) документів, що підтверджують наведену в листі інформацію.
З метою підтвердження навчальних досягнень у мотиваційному листі вступнику у 2026 році доцільно зазначати результати:
Зміст мотиваційного листа має бути лаконічним, логічно структурованим та послідовним. Вступник має вмотивовано розкрити:
Не допускається використання сленгу та ненормативної лексики.
| Бал | Змістовна компонента мотиваційного листа |
|---|---|
| 180-200 |
Чітка структурованість листа (наявність усіх структурних елементів), логічність та послідовність викладення. Вмотивованість вступника щодо майбутньої професії, судження щодо правильності професійного (наукового) самовизначення, високі результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ; активна громадянська позиція (участь у конкурсах, олімпіадах, науковій, спортивній, волонтерській діяльності тощо). Високий ступінь змістовності та оригінальності наведених аргументів, наведено щонайменше один доречний приклад із власного життя або подію з історії чи суспільно-політичного життя, що спонукали до обрання спеціальності, виявлено здатність до інтерпретації ідей, позицій, фактів, реалій, ситуацій. |
| 160-179 |
Мотиваційний лист структурований, в цілому виклад тексту є логічним та послідовним. Наявна мотивація вступника щодо майбутньої професії (наукової діяльності), присутні судження щодо професійного самовизначення, достатньо високі результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ. Наведені аргументи достатньо змістовні; наведено окремі приклади з історії чи суспільно-політичного життя, що спонукали до обрання спеціальності. |
| 140-159 |
Структурні елементи мотиваційного листа подані неповно, у мотиваційному листі є порушення логіки, цілісності та послідовності викладу інформації. Мотивація щодо обраної спеціальності, освітньої програми визначена вступником лише частково, недостатньо обґрунтоване бачення себе у майбутньому як успішного та конкурентоспроможного фахівця, достатні результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ. Наведені аргументи не дають чіткого розуміння мотивації абітурієнта, яка спонукала до обрання спеціальності. |
| 120-139 |
Представлені лише окремі елементи мотиваційного листа, порушена логіка, цілісність та послідовність викладу інформації; відсутні основні структурні елементи, логічна послідовність викладення аргументів порушена. Мотиваційна сфера вступника не визначена або визначена частково, не обґрунтоване бачення себе у перспективі як успішного, конкурентоспроможного фахівця, задовільні результати за НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ. Представлені аргументи щодо обраної професії є переконливими, проте їх недостатньо або вони дублюються. |
| 100-119 |
Мотиваційний лист не структурований, складається з логічно не пов’язаних тез, відсутня послідовність та цілісність викладу. Не визначено мотивацію щодо вступу, відсутнє бачення себе у майбутньому успішним та конкурентоспроможним фахівцем, не наведено результати НМТ 2022-2025 років/ЄВІ, ЄФВВ, ЄВВ. Представлені аргументи не є доречними та переконливими; присутні суттєві порушення граматики, орфографії та пунктуації, не дотримано жанрові вимоги до документа. |